5 maj 2009

Hej jag orkar inte komma på hälsningsfraser,

Texas är supergrönt och gosigt och jag ska snart sova runt klockan tio för tredje dagen i rad.
Jag har idag, tisdag den femte maj, insett att jag har blivit bra mycket sämre på svenska då jag läste mina tidiga dagboksinlägg och stötte på ordet "subtil" som jag tydligen använt och förstått. Eh, ja, jag vet ju typ vad det betyder nu men det skulle aldrig falla mig in att använda det. SWEDISH LANGUAGE RECOVERY i sommar, någon?!

Hursomhelst var måndag en bra start på veckan, vi hade skola och sista lektionen lyssnade vi till ett föredrag om "Rachel's Challenge". Rachel var det första offret under high school-skjutningarna (high school shootings?) på Columbine High School år 1999, tio år sedan. Dom hade tagit fram många av hennes uppsatser och dagböcker, och hon var en sån där superperson som man önskar att man var. Hennes utmaning till världen var att skapa en kedjereaktion av vänlighet, för vi förstår ofta inte hur långt lite vänlighet kan ta oss. Videoklipp, nyhetsartiklar och uppsatser förstärkte budskapet och jag tror att i princip hela skolan skrev på i slutet. Visst är det väl mycket snack och lite verkstad, men jag tror att alla fick sig en tankeställare.

På tisdagen hade jag min AP Spanish Language Exam, en tre och en halv timmes prövning med fyra sektioner. Jag gjorde betydligt bättre ifrån mig än jag trodde, absolut inte perfekt, men godkänt. Svårt var det dock, och man fick hålla koncentrationen på stadig nivå. Inte det lättaste när man som jag är en sådan som gärna svävar iväg på mina egna små tankebanor... Oh well, hade lite lunch och en kort mattelektion och basketen var jättekul. Kom hem och har sen dess mest chillat, gjort läxor, promenerat med hunden i vårt fina grönskande grannskap, och sopat golv.

Och ja... en månad till hemkomst! Taggat. Speciellt nu när jag är i princip garanterad en plats på världens finaste skola med världens finaste folk, fniss! Tur att jag har världens bästa monstermamma. :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej!

På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden!

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

Kram

2009-05-12 @ 00:28:20
URL: http://idabom.blogg.se/
Postat av: madde

wiiihooo, världens finaste flisa på världens finaste skola! fluff

2009-05-12 @ 11:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0