5 april 2009

Howdyy y'all!
Glada hälsningar från ett soligt, lätt vindhärjat Texas.  Söndag den femte april och två månader till hemresa, hjälp och hurra. Är galet taggad på att få komma hem, samtidigt som det känns som att det verkligen rullar på i USA för tillfället. Det ska erkännas att även om jag saknar min familj (jag har nämligen världens bästa familj), mina fina vänner (dom är också bäst) och min älskade huvudstad, så är jag lite nervös för att komma hem. Jag har växt (inte bara på bredden, nej...) och alla andra har ju hunnit med tio månader av sitt liv med allt som har hänt. Mina systrar har gått och blivit stora, jag kan inte se dom men ibland hör jag knappt VAD de säger, utan bara HUR det säger det. Dom låter ju som stora flickor!
Självklart kommer det bli sorgligt att lämna Texas också, men allt detta får man väl ta som det kommer!

Har i alla fall haft en trevlig helg - bio i fredags var som sagt mysigt och jag rekommenderar filmen starkt!

Lördag förmiddag innebar sömn och sol för min del, och mina tre söta vänner från Sverige ringde. Väldigt fint även om jag kände mig ganska ensam när jag satt på andra sidan världen och inte kunde se vad dom skrattade åt. Väldigt gosiga är dom i alla fall :)

  
På kvällen blev det livat då jag och värdföräldrarna begav oss iväg för en kväll på racebanan. Haha, värdpappa har försökt få mig att komma med men då jag inte är något större fan av bilar har svaret varit nej. Denna afton i april beslutade jag mig för att sluta säga nej och börja säga ja, och en halvtimme senare var vi inpackade i bilen. Trettio minuters färd och vi möttes av "the real motorheads like me", som Jim så stolt uttryckte det. Ja, ett stort gäng gubbar, bilfånar och småkillar var det - samt en hel del schyssta åk. Vi kollade på racen, gubbarna lät mig peta på deras fina bilar och jag har dessutom snygga kort från att ha suttit i dom, haha. Hej jag är redneck? Tvättäkta! Haha. Jag hade det i alla fall trevligt och jag tror att värdpappa uppskattade vårt sällskap.

Rullade hemåt vid midnatt och jag sprang i princip bara in och hämtade mina saker för att åka över till Toris hus. Möttes av en trött kompis och vi marscherade raka vägen i säng, haha.

Söndag morgon chillade jag med Gary, min kinesiska bästis, och vi gjorde Mac and Cheese till frukost. Inga kommentarer... Jag behövde i alla fall inte göra någonting! Runt halvelva-snåret hämtade Ricky upp oss och vi följde med honom till kyrkan där det var påskceremonier på g. Kören sjöng fint? Skippade nattvarden jag, tyckte det fick vara bra med min närvaro som enda bidrag till tjottahejtit.

Käkade lunch på en italiensk restaurang och lyssnade på cool musik på vägen hem.
Satt ner en stund och sedan körde Tori hem mig, och sen dess har jag städat, pratat med min familj (pratade engelska med mor min, way to go?!) - svär förresten att ingen har en så cool far som jag, kan din pappa köra flygplan kanske?! - och hämtat hem fin svensk musik såsom Ted Gärdestad och Nordman från hemservern. Känns fint det!

Therese kommer till Texas och jag är galet galet taggad! :D Så glad att allting ordnade sig.
Byter värdfamiljen lite tillfälligt under nästa vecka, så vi får se hur det går med bloggandet, jag hör av mig på nåt vis!

Puss och kram på er!


Kommentarer
Postat av: Farmor och farfar

Ja, du och dina systrar växer för varje år, så ni alla ändras. GLAD PÅSK!

2009-04-06 @ 08:27:41
Postat av: Madde

Neeeeee jag är madde och du är felicia. Det är fest och kommer fortfarande va. :D

2009-04-09 @ 10:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0