3 april 2009

Mjauu och morsningkorsning från The Lone Star State :) Tyckte att det var dags för en liten uppdatering om livet i det stora landet. Samtyck eller icke!


Senaste fyra dagarna har gått bra. Tisdagen var bara chill, onsdagen var komisk då vi hade fitnessgram. Det är i princip ett test för att undersöka ungdomarnas fysiska hälsa här i Texas, hahah. Kom till skolan i träningskläder och tillsammans med alla juniors så kallades vi till idrottshallen för att ta oss an uppgifterna. Vi började med inomhusaktiviteterna där man var tvungen att visa hur stretchade ben och armar man hade, man var tvungen att göra minst sju armhävningar och femton situps (med tillhörande kassett som instruerade oss med "Down... up! One. Down... up! Two.") och väga och mäta sig. Sjukt fånigt och jag tror inte att särskilt många tog det seriöst, haha. Jag och Tay skrev snyggt in våra siffror och chillade resten av tiden. Del två av testet var att springa en mile, dvs 1,6km under tretton minuter. Ja, jag joggade skapligt medans de "inte lika vältränade" flickorna gick och masade sig in på tretton blankt, vissa senare än så. Herrejistanes. Misstänker att jag blev godkänd, hahah.

Onsdag var i huvudsak bra, men kvällen fick mig att tappa orken och jag beslutade mig för att ta en "mental health"-dag på torsdagen... Mja, obra kanske, men då jag inte missade någonting på grund av killarnas fitnesstest, så klarade jag mig fint. Ja, väldigt omoraliskt men ingen bryr sig om man är utbytesstudent, haha.

Idag var det fredag och jag var glad och pigg igen, särskilt som jag fick nudlar till lunch. JA, jag har ätit nudlar fyra dagar i rad, vaddårå? Fick 101 poäng av 100 på historieprovet om Kalla Kriget, och kunde knalla hem efter att ha utövat mina Precal-skills på förträffligt sätt.

Värdparets vänner kom över med middag och jag pratade med dom en stund innan Tori hämtade upp mig för bio med henne, Joanna och Sarah. Vi såg I love you, man. Jag gillade den riktigt mycket faktiskt! I helgen vet jag inte riktigt vad som händer, blir lite ta det lugnt och lite bus, får la siii.
Ha ett bra påsklov alla där hemma! :D


Kommentarer
Postat av: Madde

För att jag har lovat att kommentera och jag har inget bättre för mig just nu (åtta timmar kvar innan jag har lyckats transportera mig över halva det här landet)

Du är eckstremt duktig!!!!!!! Stolt över dig :'D

2009-04-09 @ 09:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0