20 april 2009

Howdy y'all, som vi säger i Texas. Strax efter tio är klockan och Therese, som jag redan saknar, spatserar runt i Denver. Life is good.

Så, jag har de senaste dagarna uppfostrat fröken Östersund/Washington till något av en Texas-brud. Hon kan till och använda y'all riktigt, med stiligt uttal! Mission accomplished.
Följande är en beskrivning av min fredag, lördag, söndag och måndag - håll andan och enjoy!

Fredag var skoldag, förstås. Jag var ju fortfarande täppt i nosen och hjärnan, så jag mådde inte jättebra. Var därför en lättnad när jag och Lissa blev hämtade på lunchen för att åka till hennes mors kontor. Där satt jag och webcamade med min fina familj på andra sidan Atlanten, samtidigt som jag skrev på mitt research paper. Efter två straxar och en stund var det dags att hämta Therese på flygplatsen, vilket gick smärtfritt. Var himla glad att se min söta vän!
Vi åt middag med Kathy och Netta på IKEA, där vi också inhandlade choklad, bilar och gifflar. Jag har saknat gifflar. Jättemycket. Haha.  Efter en runda i downtown Prosper för att visa min skola och lilla byn, var det hem till huset (inte mitt, men mitt tillfälliga hem) där vi tittade på She's the man innan vi slocknade runt ett. ("Nu kommer jag nog inte svara på vad du säger nästa gång...")

Upp tidigt för avgång till College Station och Texas A&M, en av mina favoritplatser här i staten. Det är, för den som har missat det, ett college som ligger ungefär fyra timmar bort. På vägen dit blev det en runda i Dallas för sightseeing och jordgubbsinköp. Vi körde sedan vidare ner till College Station, där vi efter visst lallande mötte Kristina, den äldre systern som går där. Hon hade sin ring dunk (man dricker massa öl och får sin senior ring invigd på riktigt,  typ) den kvällen, och vi släppte av henne där, minglade en kort stund och begav oss sedan mot en konsert med sjungande A&M-kadetter. Tralltrall om Amerika och sånt, sedan gick vi för att hinna tillbaka till öldrickandet, så vi kunde se Kristina dricka en kanna öl på femtiosex sekunder. Väldigt rolig upplevelse, haha. Jag vill också gå på college!

Tillbaka till the dorm för fontänbad! Nej, det är inte lagligt, men väldigt roligt. Sjuka Felicia skulle minsann också med, så iklädda stövlar och minishorts skuttade vi iväg för bad i fontänerna. Det var jag, Therese, Netta, Tori, Dustin, Lissa, Gary och Hannah. Det var också kul, hann med två fontäner och blev blöta, glada och fnittriga! Tur att ingen såg oss? Fniss.
Sedan satt vi uppe och pratade i telefon, skrev uppsats och försökte att inte lyssna på en tjej som hade svårt att sluta prata. Däckade vid tvåtiden på madrasser. Sov på en uppblåsbar madrass mellan Gary och Kristina, har ju sovit bekvämare. Glömde kudden min i bilen, stackars Felicia!

Följande morgon, söndag, rullade vi tillbaka mot hemtrakterna. Men först skulle Therese, Lissa och Kathy på informationsmöte om NYU, så jag och Gary - som jag mest ville slå hela helgen - intog North Park där jag spenderade mina sista ören.  De saknade tre anlände tillslut, och efter ytterligare två timmar var det tillslut dags att åka hem till Prosper.

Väl där mosade jag ner mina pryttlar i sju väskor (på riktigt) och jag och Therese blev skjutsade till min värdfamiljs hus. Där blev vi väl mottagna, vi chillade, jag skrev mer uppsats, vi provade kläder och var allmänt tjejiga. Monstruösa mängder choklad var inblandade också, haha. Efter inlämning av uppsats, balklänningsprovning och Björn Gustafsson somnade vi gött.

Måndag var jag magiskt nog inte i skolan... så vi vaknade, åt frukost ute i solen och gick på promenad runt kvarteret med lillvoffsen. (som har nästan ingen päls kvar, så söt så) Tog massa bilder och modellade oss, lapade solsken, och sedan körde värdpappa upp oss till Walmart där vi käkade på Subway och spatserade runt på affären. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - Walmart is the shizz.

Vi gick hela vägen hem (GÅNGAVSTÅND, yaaay) och brände förmodligen axlarna lite. Vi matchar, mjau. Åt ananaspinnar på en handduk i trädgården, lätt picknickkänsla, innan det var dags för avgång till flygplatsen. Hann med att stanna på Grapevine Mills mall, där jag inte har varit sedan min allra första dag i Texas. Forever 21, och sedan sprang vi och provade balklänningar. Hittade jättefina - Therese en galet snygg blå historia, och jag en tight Barbie-rosa trasa. Synd att jag inte behöver en till balklänning.

Flygplatsen väntade och vi släppte av henne, jag följde med in och checkade in och sedan satt vi och pratade tills det var dags för henne att gå in. TRÅKIGT! Kommer vi ses igen? Usikkert... litt tvil... haha, såklart! Det blir party i sommar.
Har haft en galet gosig helg med min favvo-Washingtonbrud, och vi hann med massa spännande saker. Bor numera hemma hos värdfamiljen igen, lilla hunden har saknat mig och när jag saknar sällskapet är jag alltid välkommen att flytta in tillfälligt hos the Bensons.

Nästa helg väntar San Antonio och Austin, ska bli jättekul! Efter det återstår drygt fem-sex helger. Det är helt sjukt hur tiden försvinner.  Men jag fortsätter jobba på mitt mål, att ha en grym sista tid här. Det går dritbra ju med så fina vänner som jag har. :)

Massa puss och kram till er därhemma, VI SES JU SNART! <3

Kommentarer
Postat av: therese

haaaallååå! måste ju säga att din account av händelserna under helgen var mycket roligare att läsa än min, men jag lyckades ju inte hitta tid att skriva förrän nu så..... aja aaaah weeekend i texas skulle jag inte tacka nej till igen!

2009-04-24 @ 05:57:07
Postat av: madde

hej! :D

2009-05-03 @ 18:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0