15 april 2009

Va? Uppdaterar hon nu IGEN tänker ni? Så är det... mjaaaau! Men idag var alldeles för bra för att inte få ett eget inlägg, och jag vill ju kunna titta tillbaka och tänka "tänk va fräsigt Amerika va!". Minsann.
Bortsett från att jag misstänker att en viss pälsdjursallergi börjar göra sig påmind så är allting fint, fick precis ett MMS med en solnedgång och "nästan lika vacker som du" som tillhörande bildtext... ehh, synd att det inte var från prinsen kanske men annars var det ju gulligt! Haha. Vi har väl alla insett att amerikanska pojkar inte är något för Felicia.

Så, idag var galet chill och jag har lyckats åstadkomma cirka noll. Vaknade sent eftersom jag åker med mina tillfälliga värdsystrar till skolan, och vi lämnar huset någonstans runt tio över åtta. Bar dagen till ära en rutig skjorta och fick åtskilliga gånger höra att jag såg ut som en söt texas-tjej! Hurra! Saknas bara boots och en hatt då.
Promenerade in i byggnaden och vidare till engelskan. Vikare, så vi petade lite på datorerna och sen tittade vi på en film om The Roaring Twenties.
Rullade sedan till Government där vi hade ytterligare en vikare - sjukt nice och han var jätterolig. Vi diskuterade huruvida alla tjejer var blonda och hade bikini på sig jämt i Sverige, college och coaching.
Spanska var enda lektionen där vi faktiskt gjorde något, men AP-tjejerna är så gosiga att det inte gjorde något!
Till lunch åt jag en apelsin och två glassar. Banana fudge icecream är min nya passion i livet. JATACK. Hahah. Oroa dig inte mamma, vanligtvis äter jag bättre lunch än så!

Sista nittio minuterna av dagen var study skills då vår coach är på the district track meet, så vi hade vikarie och under dessa nittio minuter hann vi med "Dansa med Leroy" (engelsk text till svenskt tal, jag var stolt svensk!), the "Hoedown Throwdown" dance, små grodorna, youtubeklipp och mera svenska danser. Jag älskar mina basketbrudar! Kommer sakna dem sinnessyykt.

Bussresan hem var lång men jag läste "The Great Gatsby" och kände mig avancerad och litterär, så jag klarade mig fint.
Har precis käkat middag i kyrkan, hämtat lite mer kläder för veckan och nu ska jag snart... väldigt snart.. göra läxor.. om jag nu har några.. haha.

   

1. Felicia den tjugoförsta augusti 2008, ett par dagar efter ankomst till Dallas. Liten, blond och förmodligen livrädd, haha.
2. Dryga åtta månadeer senare - Texasbruden i rutigt. Lagom röd i ansiktet pågrund av denna eländeiga allergi, haha. Annars är jag ju läcker?!

Pyss på er alla!


Kommentarer
Postat av: Farfar

Vi ser framemot varje inlägg, liksom, och att du har tiden till bloggandet!

2009-04-17 @ 16:51:10
Postat av: madde

HAHAHA vad är en vikare? :D <3

2009-04-18 @ 11:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0